botwood - Reisverslag uit Botwood, Canada van Tom Sauer - WaarBenJij.nu botwood - Reisverslag uit Botwood, Canada van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

botwood

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 Februari 2009 | Canada, Botwood

hallo allemaal,

na een lnage tijd niks van me te hebben laten horen heb ik me voorgernomen weer wat te plaatsen.
het is de laatste tijd heel druk geweest met werk/ verslagen want het einde van mijn stage is alweer in zicht morgen ben ik al 300 dagen weg geweest en de planning is dat ik over 2 weken in gibraltar/ griekenland naa huis ga.
ik wou jullie allenmaal bedanken voor jullie intresse, steun leuke breichtjes, reacties en kaartjes.
het betekenend veel als je ver van huis bent om zulke berichtjes, kaartjes te krijgen. echter heb ik het niet slecht en varen en de wereld zien is wat ik graag wilde en nog steeds wil. er zijn zoveel mooie plekken op aarde natuurlijk zijn er ook rotte plekken maar dat valt onder de categorie levenservaring.
Op dit molig ik in het ijs in botwood dat ligt boven newfoundland Canada. alles is hier bedekt met sneeuw en ijs. we moeten hier 5000 ton papier laden.
voordat we hier konden komen moesten we door het ijs heen. en dat was een spectaculere ervaring. zoals je kunt zien op de foto's en filmpjes. de komende dagen zal ik nog meer foto's en filmpjes maken van de haven die bestaat uit een meer dat gehee; is dichtgevroren en we liggen nu 200 meter van een woonwijk af we zouden in princiepe zo over het ijs iemands achter tuin in kunnen lopen. heel apart allemaal.
gelukkig valt de temperatuur hier nu wel mee met temperaturen van rond het vriespunt is het met verwarming goed uit te houden. voor mij is het de laatste keer dat ik hier kom want gister hebben ze om economische redenen de papier frabriek gesloten waardoor er geen papier hier meer geladen wordt. echter omdat hier 3200 mensen wonen waarvan 800 met de haven en papier industrie werken is dit een klap voor hun dorp. dit voorval is dan ook het nieuws en zelfs wij zijn al op het nieuws geweest omdat het schip waarop ik zit de laatste rollen papier meeneemt. het is apart om op deze manier deel uit te maken van het nieuws.
zover Botwood, de planning na botwood is gibraltar ne griekenland en dan ben ik er af en ga ik genieten van mijn verdiende vakantie.
dit houdt ook in dat ik eindelijk in mijn nieuwe woning in tilburg in kan trekken waar ik samen met elisa ga samenwonen.
ik hou jullie op de hoogte en over 3 weken kom ik wel effe buurten.

groetjes Tom

  • 14 Februari 2009 - 08:26

    Franny:

    Hoi Tom,
    Ik maar denken dat mijn computer kuren heeft, maar jij zet gewoon foto´s er tig keer achter elkaar op! Het zijn wel weer heel mooie foto´s.
    Tot binnenkort
    groetjes Franny

  • 16 Februari 2009 - 11:25

    Martin,gijsje En Dou:

    Hoi Tom,

    Brrrrr, wat een belevenissen weer. Hoe verzin je het, vastgevroren liggen met je bootje.
    Het was fijn weer even iets van je te horen.
    Hier gaat alles goed. Iedereen is nog steeds gezond en we zijn de griepepidimie goed doorgekomen. Vrijdag zoeken wij de kou ook op en gaan skieen in Frankrijk. We zien er erg naar uit. Iedereen gaat mee behalve Martijn. Die is nog niet helemaal hersteld van zijn knieoperatie.
    Jammer maar het is zo.
    Ja, je stagetijd zit er nu toch echt bijna op......al je verslagen af????????
    Hoop je snel weer in levende lijve te zien en te horen.

    liefs uit Rozenburg en voor de laatste zeemiles..........doe voorzichtig.

  • 22 Februari 2009 - 09:37

    Marjan:

    Hoi Tom,
    Je kent me niet, maar ik zat te surfen op Botwood na een verhaal dat ik van kapitein Scholtsz via de spliethoff-mail heb ontvangen. En toen kwam ik jou weblog tegen. Wat toevallig dat je vaart onder Jan.
    Ik hoop dat je inderdaad mag afzwaaien na Griekenland.
    Veel suc6 straks met het samenwonen.

    Groetjes,
    Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 39449

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: