naar Venezuela - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Tom Sauer - WaarBenJij.nu naar Venezuela - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

naar Venezuela

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

15 November 2008 | Venezuela, Caracas

Hoi allemaal,

Er is weer veel gebeurd in een korte tijd ik zal maar bij het begin beginnen.
Het is nu 17:15 5,5 uur vroeger als in NL. ik ben nu onderweg naar Porto Cabbelo in Venezuela.
Na de zoekactie die helaas niks heeft opgeleverd naar de drenkelingen van het vissersschip hebben we te horen gekregen dat voordat de zoekactie naar de 4 mensen begonnen was een schip gelukkig wel 7 overige bemanningsleden hebben kunnen redden.
Veel van jullie zullen waarschijnlijk hebben van oh wat erg maar als je het vergelijkt met een auto ongeluk, of een ambulance naast de weg ziet staan of eventuele rampen op het nieuws je er wel over na denkt maar je er dan vervolgens bij neerlegt en er
niet slechter van slaapt. Dit klinkt hard maat het is helaas de kei harde realiteit.
We gaan over naar de leuke dingen:
Vorig weekend hebben we een barbecue gehad eigenlijk zelfs 2 het was zaterdag avond zo gezellig dat we zondag middag verder zijn gegaan. Het was een ontspannend en relaxt weekend.
Afgelopen donderdag om 11 uur kwamen we aan in Peurto Limon, Costa Rica.
En wauw wat was het daar mooi zeg. Overal palmbomen witte stranden prachtige eilanden en 2 enorme cruise schepen met toeristen lagen in haven. Helaas bleven we er maar 3 uurtjes waardoor het verkennen van Costa Rica beperkt bleef bij een wandeling in
de haven.
Ik heb gelukkig wel prachtige foto's en filmpjes kunnen maken.
Deze en de overige foto's en filmpjes van de komende bestemmingen en van de Azoren zet ik zodra het kan online.
Dan over naar het weer:
Het is hier erg warm, met dagelijkse temperaturen van 42 graden in de machinekamer en buiten ongeveer 30 a 35 graden.
Maar het kan erger want ik ben donderdag toen we aankwamen in Costa Rica in een vuile olie tank geweest om een stut te plaatsen. Namelijk een van de brandstof separatoren trilde te veel ( een separator is een machine waarin zich een zeer snel draaiende
schotel bevind. In de schotel wordt brandstof gedaan, en door het snel rond draaien word al het vuil en eventueel water uit de brandstof gehaald.)
Om de trillingen te verminderen moest ik een stut maken die ik vervolgens in een olie tank die zich onder de separator bevond moest plaatsen. Om hierna de stut aan te draaien en zo te trillingen op te vangen. Nou klinkt het allemaal misschien heel
technisch maar het kwam er op neer dat ik in een speciale overal in een net leeg gepompte kleine olie tank moest kruipen om een stut te plaatsen terwijl de temperatuur in de tank boven de 60 graden lag.
Nadat ik de stut had geplaatst heb ik 30 min moeten douchen voordat ik eindelijk alle olie van mijn lichaam af had.
Ik denk dat dit wel een 9 van de 10 zou zijn in het programma van dirty jobs misschien dat ik nog wel eens een email naar het programma stuur.

Dit was het nieuws, volgend bericht waarschijnlijk volgende week weer.
Groeten uit het warme paradijs.
Tom


  • 15 November 2008 - 18:30

    Marco:

    Hey Tom,
    toch wel heftig om aan een zoektocht naar overlevenden mee te doen. Het zet je weer even aan het denken, zeker als je zo ver bij elkaar vandaan zit. Maar jullie doen dan ook weer leuke dingen. Twee keer barbeknoeien in een weekend, niet een beetje overdreven? De temperatuur is hier ongeveer hetzelfde als bij jou, 30 graden. Maandag 11, dinsdag 10 en woensdag ook 11. Dat is zelfs nog een graad meer dan bij jou... Ik ben blij te horen dat jou werk in de olietank gesmeerd is gegaan. Dus de volgende drie weken heb jij geen gel nodig voor in je haar.
    Hier gaat alles zoals we het graag willen en bij Elisa wordt het steeds leuker. Ik hoop dat ze nog terug komt...
    we denken aan je,
    Marco

  • 19 November 2008 - 14:00

    Martin,gijsje En Dou:

    ha Tom,
    Hier weer een berichtje uit het kille Nederland. Onze avonturen zijn ( gelukkig) niet zo heftig als die van jou.Een lekke band is wel een van de heftigste de afgelopen tijd. Douwe maakt meer avonturen mee, met harde wind aan een touwladdertje hangen om het op de boot te komen en ook zijn werktijden zijn ongeveer gelijk aan die van jou.
    Je moeder zal wel blij geweest zijn dat ze jou niet onder de olie heeft thuisgehad maar dat je goed ver weg was!!!!!
    Fijn te lezen, Marco, dat het met Elise ook goed gaat. Allebei ver weg!!!!

    Lieve Tom, gedraag je en geniet waar mogelijk.
    Hartelijke groeten uit Rozenburg

  • 20 November 2008 - 13:12

    Teun En Nanny:

    Wij genieten van je prachtige foto's en je mooie reisverhalen.Elke dag kijken we even of er van jou of Elisa een bericht is.
    Goede reis toegewenst en behouden thuiskomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 39634

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: