weer een begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Rauma, Finland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu weer een begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Rauma, Finland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

weer een begin van een nieuw avontuur

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

03 September 2008 | Finland, Rauma

Hallo allemaal,

hier een bericht vanuit Rauma, Finland.

na 5 weken lang van mijn vakantie genoten te hebben begin ik aan mijn 2e helft van mijn stage.
deze keer zal ik minimaal 160 dagen = 5,5 maand weg zijn.
kortom voor het einde van februari zal ik weer thuis zijn.

na al mijn belevenissen tijdens mijn vorige reis hield het avontuur niet op toen ik 5 weken geleden van boord af ging.
je zou zeggen in die 5 weken dat Tom een rustige vakantie zou houden, echter heb ik de meest gave en rare dingen meegemaakt zoals:

-uit een vliegtuig 3 km boven zeeland skydiven.

-een abrupt einde aan mijn vakantie naar luxemborg voor dat deze zelfs was begonnen door een auto ongeluk.

-ik ben wezen duiken samen met elisa in de Atlantische Oceaan bij Algarve Portugal.

-ik ben samen met elisa op jeepsafari geweest.

en dit zijn slechts de hoofdpunten van al de dingen die ik in 5 weken tijd meegemaakt heb.

en nu zit ik aan boord van de schippersgracht.

weetjes:

mijn hut is 2 keer zo groot als mijn vorige hut.circa 26 m2
en bevindt zich op het Captains Deck, net onder de brug.
en de drie grote ramen geven mij een mooi uitzicht,

de reisplanning:

na een hele dag aan het reizen te zijn geweest naar finland toe ga ik volgende week maandag varen naar Rotterdam.

verwachte aankomst R'dam = 12 september

in rotterdam gaan we zware lading laden wat minder dan 1 dag in beslag neemt.

vervolgens varen we naar Jacksonville "Florida"

om dan naar St. John's Harbour in Newfoundland "Cannada" te varen.

waar we hierna heen gana is nog niet bekend maar geruchten gaan over mexico en de carieb.

ik ga nu een einde maken aan dit bericht. ik laat gauw weer wat van mij horen.

groetjes,

Tom

  • 03 September 2008 - 17:18

    Franny:

    Hoi Tom,
    Sta je nu volgende week weer op de stoep?

  • 03 September 2008 - 17:30

    Tom:

    hmm op de stoep net niet maar ik mag weer terug naar rotterdam/rozenburg om daar in paar uurtjes wat zware lading te laden. ik zei toch dat dit schip wel vaker in NL zou komen, maar al zo snel dat had ik zelfs niet verwacht.

    groetjes Tom

  • 03 September 2008 - 17:36

    Martin,gijsje & Douw:

    ha Tom,

    Wat een leuk schuitje!!! Je hebt het mooi voor elkaar, een hut met zeezicht. De kapitein mag wel een beetje oppassen, voor hij het weet ben je bij hem ingetrokken.
    Nu, dat zijn al weer wilde plannen voor de komende weken.
    Fijn dat je iedereen zo op de hoogte houdt.
    Goede reis enne....tot gauw via de mail.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 39556

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: