Wilde Avonturen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu Wilde Avonturen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

Wilde Avonturen

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 April 2008 | Nieuw Zeeland, Tauranga

hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties, het is erg leuk om wat avn het thuis front te horen.

opnieuw heb ik erg veel en erg gave dingen beleefd die ik graag met jullie wil delen.

afgelopen vrijdag begon het allemaal met een vrije dag. we hadden de avond ervoor besloten om een hurrauto te huren en aankomend weekend Nieuw-Zeeland te ontdekken.Wat ook erg goed gelukt is want we hebben al 800 km op de teller staan. we zijn wezen stappen, naar het strand geweest, en een uitgedoofde vulkaan beklommen (zie foto)het uitzicht was fantastisch zoals je kunt zien, maar hier bleef het niet bij want na een wilde vrijdag nacht en lekker gefeest te hebben, gingen we zaterdag naar het stadje Rotorua (100 km verder van het schip) waar heel veel te beleven valt. Nieuw zeeland is namelijk niet voor niks zo populair onder backpackers. Wat ik als eerst wou doen was parachut springen, echter aangekomen op Rotorua Airport bleek het weer niet geschikt te zijn voor een skydive dus helaas ging dat niet door, maar jullie kennen mij ik laat het niet zo maar voorbij gaan, kortom besloot ik om te gaan Bungeepjumpen in Taupe een stad weer 80 km nog verder. en dat was een ongelovelijke ervaring om in het diepe te springen met het gevoel alsof je dood gaat, en ja ik heb zelfs een live opname op de site gezet waar ej me ziet springen. ik ben zelfs 2 keer gesprongen aangezien ik tijdens de eerste sprongen niet goed was te zien op de camera en het water niet raakte terwijl de bungee crew me dat wel beloofd had. de 2e keer was ik ook goed nat ook, maar het was het waard. alles bij elkaar 2 keer springen een dvd van je sprongen plus t-shirt koste slechts 65 euro niet veel dus. Na mijn avontuur was het tijd om terug te gaan naar Rotorua en daar wat te eten om vervolgens weer terug naar het schip te gaan om vervolgens vandaag zondag weer heel de dag te touren, ik ben naar gijzers geweest, een Mauori village (orspronkelijke bewoners van NZ) en naar een wildlife parc geweest. morgen ga ik naar een warm zeewater bron de enigste op het zuidelijke halfrond en relaxen voordat we weer hard aan de slag moeten aangezien we vertraging hebben opgelopen door de regen tijdens het laden van uien. as donderdag gaan we weg en dna zit ik de komende 5 weken op zee met Pannama en Newport als onderbreking.

Geniet van de foto's en films, en geniet van jullie vakantie

gegroetjes Tom vanuit Tauranga Nieuw Zeeland

  • 27 April 2008 - 08:13

    Bianca:

    Hey Tom...

    Heb net met veel plezier je verhalen gelezen en je brengt mij op goede ideeen voor een nieuwe kamp doop, hoofden kaal scheren enz...mmmm een goed idee!!..let goed op jezelf..

    Liefs Bianca

  • 07 Mei 2008 - 18:06

    Martin,gijsje,douwe:

    Hoi Tom,
    Nou, je verveeld je gelukig niet. Zelf ben ik wel blij dat je nu 5 weken aan boord bent waar je geen al te veemde fratsen kunt uithalen. Wat is het een mooie natuur daar, het water is gewoon echt blauw!!!! Ik kan me voorstellen dat je er enorm van geniet.
    Hier alles goed. Hebben nu mei vakantie en zijn een week in Schotland geweest, ook erg mooi. Douwe is inmiddels geslaagd voor zijn theorie examen en nu maar afwachten wanneer hij kan afrijden, zal niet zo lang meer duren.
    Het weer is hietr voor de verandering uitstkend, echt vakantieweer.\
    Ik weet dat je overal wel een avontuur kunt beleven maar..... probeer het een beetje rustig te houden!!!!
    Een dikke kus en de hartelijke groeten uit Rozenburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 39449

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: