Trinidad en Tobiago - Reisverslag uit Trinidad, Venezuela van Tom Sauer - WaarBenJij.nu Trinidad en Tobiago - Reisverslag uit Trinidad, Venezuela van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

Trinidad en Tobiago

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

26 November 2008 | Venezuela, Trinidad


hallo allemaal,

hier een mailtje uit Trinidad en Tobiago, oostkust van venezuela.
het is weer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb gestuurd, dit mede omdat het weer aardige lange dagen zijn geweest.
naast dat er hard gewerkt moest worden heb ik ook tijd gehad om prachtige paradijsen te ontdekken en veel avonturen te beleven.
op dit moment werk ik weer aan dek, ik maak lange dagen en de temperaturen liggen iets lager als de machinekamer, maar aan dek toch nog vaak boven de 30 graden met een scherp zonnetje.
Ik moet zelf nog 1 maand aan dek werken en dan nog 2 maanden in de machinekamer, hierna ben ik klaar met mijn stage en begint het echte werk. Om mezelf voor te bereiden neem ik steeds meer taken over die ik ook moet doen als ik straks 3e stuurman wordt. er wordt veel van mij verwacht maar er wordt mij ook veel kansen aangeboden om ervaring op te doen, kortom ik heb mijn ding wel gevonden.
vorige week donderdag waren we in Peurto Cabbelo, Venezuela. dit is een armoedige plaats, als nederlanders klagen we vaak over het weer of over de brandstof prijzen enz maar wat ik daar gezien heb....daar kom je er kei hard achter dat we echt niks te klagen hebben. Ik kan een heel verhaal typen wat ik allemaal daar gezien heb maar je moet het gezien hebben om het te begrijpen.
Avonds gingen we met de nederlandse bemanning de stad in om wat te gaan eten en een biertje te doen.
het had al heel de dag geregend en we waren al aardig doorweekt totdat we een paar straten door moesten die onder water stonden. als eerst was het maar 10 cm de volgende straat al tot onze knieen en de gene daarna dreven er auto's rond en stond het water tot aan mijn heupen. 2 grote pick-up trucks kwamen voorbij en zorgden voor een golf waardoor we tot onze middel onder water kwamen, teurg gaan was geen optie gelukkig moesten we nog 1 straat door en kwamen we doorweekt aan in het restaurant waar we na 3 uur lekker eten met een koud biertje erbij op konden drogen. we zagen op het nieuws dat er verderop in de stad hele modderstromen waren. Na een beetje opgedroogt te zijn namen we een taxi naar een disco, dit was de enige discotheek waar alleen rijke mensen binnen konden komen. een biertje was 1 dollar voor ons super goekoop voor de plaatselijke bevolking erg prijzig, vervolgens met de taxi weer terug naar het schip want lopen was geen optie, aangezien je dan 100% zeker berooft wordt. het klinkt schokkend maar het is de realiteit, zolang je de juiste mensen betaald komt het allemaal goed, echter was dit niet mijn favoriete bestemming. na dit aparte avontuur zijn we naar Willemstad Curaceau gegaan en hier zijn we 1 nachtje blijven gingen waardoor het mogelijk was om avonds curaceau te verkennen en dat was echt super gaaf.
op een terras aan het strand, wit zand, palmbomen, mambo muziek, cocktails, vuurwerk, sinterklaas gezien, en betalen met guldens kortom noem het maar op. ik heb met mijn camera wat mooie plaatjes kunnen schieten dus wellicht als ik volgende week internet heb kunnen jullie genieten van curaceau en mijn bruine koppie want hier is het boven de 30 graden en moet mij regelmatig in smeren om niet te verbranden.
het grote voordeel van willemstad is dat ze op curaceau allemaal nederlands praten. het was een dol feest, het schip zou 0600 ochtends vertrekken en we waren om half 6 ochtends aan boord kortom maximaal van het tropische paradijs kunnen genieten.
Na Willemstad kwamen we na 1 dag in Guanta, Venezuela aan waar we wat project lading moesten lossen en nu 15 uur varen van venezuela vandaan zitten we in Trinidad en Tobiago.
Ik hoop dat jullie het nog een beetje kunnen volgen, de avonturen klinken weer heftig maar Tom heeft alles onder controle.
ik heb ook nog een verrassing want in de planning staat dat we na zuid Spanje naar Antwerpen gaan om weer project lading te laden voor de Carieb. de verwachte aankomst datum in antwerpen ligt rond de jaarwisseling.
hierover kom ik nog op terug als ik meer informatie heb.

Tot zover de avonturen uit Zuid-Amerika,

binnenkort weer meer nieuws,
Ik zal wat warm weer opsturen naar Nederland, bedankt voor jullie berichtjes.
een groet uit Trinidad en Tobiago,
Tom




  • 27 November 2008 - 07:16

    Franny:

    Hoi Tom,
    Hoelang duurt het voordat dat warme weer er is? Ik kijk er naar uit.
    Het geeft wel een warm gevoel om te horen dat het zo goed met je gaat.
    Je ziet zo wel heel de wereld en de mooie en minder mooie kanten van het leven, maar dat geeft wel veel levenservaring.
    groetjes Franny

  • 27 November 2008 - 18:43

    Marco:

    Hey Tom,
    ik ben bang dat een beetje warm weer niet genoeg is. (je weet wel net als die druppel op een gloeiende plaat)
    Ik heb meer aan een zuidwester...
    Tot met de jaarwisseling, Marco.

  • 01 December 2008 - 15:45

    Martin,gijsje En Dou:

    Hoi Tom,
    Jullie hadden wel door kunnen varen naar het restaurant, voor de deur uitstappen. Je maakt wel wat mee zo.
    Ben blij dat je alles onder controle hebt maar.......je weet het, voor mij telt eerst zien, dan geloven. Ben erg blij dat je het naar je zin hebt en best een beetje trots dat ze je steeds meer verantwoording geven. Top hoor.
    Wie weet kun je eind van de maand wel een oliebolletje komen eten. We wachten het maar af. Pas goed op jezelf en tot .....

    Groeten uit Rozenburg

  • 03 December 2008 - 20:13

    Sint En |Piet:

    Beste Tom,

    Sint heeft van zijn Pieten vernomen
    Dat je nu al in heel veel havens bent gekomen
    Je hebt al heel wat van de wereld gezien
    Soms is het smerig en soms is het clean
    Je leven heeft een hele verandering ondergaan
    Je hebt niet gekozen voor een 9 tot 5 baan
    Maar voor hard werk, avontuur en afwisseling
    Het is soms wel heftig voor een beginneling
    Sint en Piet zijn echter heel trots op deze stagiaire
    Want niets is voor jou een barrière
    Vol met olie of hoog in de mast
    Van angst heb jij weinig last
    Als kleine jongen was jij “het zwijn van de Zanddijk”
    Als grote kerel ben je een doorzetter en avontuurlijk
    Sint hoopt je gauw weer te zien
    In Antwerpen of Rotterdam misschien
    Hij gaat nu weer verder op zijn paard
    En wenst jou, met Piet, een behouden vaart.

    Hartelijke groeten, ook aan de bemanning,
    Sint en Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 39554

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: