Golf van Mexico - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Tom Sauer - WaarBenJij.nu Golf van Mexico - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

Golf van Mexico

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

08 Oktober 2008 | Mexico, Veracruz

Hallo allemaal,
Een bericht vanuit de golf van Mexico,
Ik ben net vertrokken uit Mexico en onderweg naar Spanje.
Spanje?, ja de planning was gewijzigd. Het plan is nu om naar Spanje te gaan vervolgens Antwerpen en dan waarschijnlijk een reis naar de Carieb.
Het weer is hier goed, erg warm ongeveer 42 graden in de machinekamer. hoewel we vermorgen slecht weer krijgen , nou ja slecht weer… doordat we nu bulk(zand etc.) geladen hebben ligt ons zwaartepunt van het schip erg laag, dit betekend dat we heel erg slingeren. En het is nu ook de vraag of we problemen krijgen met de volgende orkaan die er nu onze kant op komt. Kortom ik ga alles maar eens goed vast zetten want het zou wel eens beesten weer kunnen worden.
We komen waarschijnlijk de 20e aan in Spanje. Dit ligt aan of we problemen krijgen met de volgende Orkaan die er aan komt.
Mexico viel een beetje tegen, er was een haven en de dicht bijzijnde stad lag 17 km verder weg, normaal is de afstand geen probleem, echter was er niks te vinden en om nou 17 km door de woestijn te lopen liet ik deze keer maar voorbij gaan.
Voor Mexico ben ik in Jacksonville Florida geweest. Hier lagen we van zaterdagavond tot maandag avond. Ik ben in ruige achterbuurt “Biker cafés” geweest. Om 4 uur nachts wezen winkelen in de wallmarkt, een supermarkt even groot als de arena waar je alles kan kopen. Vervolgens was ik weer om 6 uur ochtends terug op het schip. 5 uurtjes geslapen en vertrokken met een taxi naar Jacksonville Beach. Na klein half uurtje was ik aangekomen op een enorme boulevard met 10 km strand, cafés en strandtenten.
Na 2 uurtjes op het strand vertoeft te hebben kwam ik in Billy's strandtent. Al gauw raakte ik aan de praat met wat andere gasten. Het relaxte was dat als je voor 2 dollar frisdrank besteld je onbeperkt gratis mag bijbestellen en dat was mooi want het was erg warm ongeveer 27 tot 30 graden.
Om uurtje of 5 weer met de taxi naar het schip toe, deze rit duurde iets langer, de taxi chauffeur was net nieuw hier nadat hij uit New York was verhuisd. 1,5 uur later was ik weer terug op de dezelfde plek. De volgende taxi was wel een succes en eindelijk weer op het schip aangekomen ben ik lekker gaan pitten. Het was weer een mooi avontuur.
Wellicht dat in Spanje er wat foto's online komen, want tot nu toe heb ik nog geen internet kunnen vinden.

Ik laat gauw weer eens wat van me horen.

Groetjes vanuit de Golf van Mexico,
Tom


  • 08 Oktober 2008 - 15:06

    Franny En Marco:

    hey Tom, Wat leuk om weer een verhaal op je site te lezen over wat je gedaan hebt de laatste tijd. We kijken uit naar je foto's en blijven je volgen

  • 08 Oktober 2008 - 15:23

    Oma En Opa Moree:

    Hoi Tom,
    Fijn dat we van jou ook weer wat horen. We wensen je een goede overtocht en niet te veel storm.

  • 09 Oktober 2008 - 14:27

    Martin,gijsje,douwe:

    Hey Tom,
    Ja, er verandert wel eens een plan!!Het lijkt me toch wel wat onplezierig zo'n orkaan. Hoop dat het een kleintje is, of heb je die niet.
    Gelukkig was je nog op tijd op het schip, rare jongens die taxichauffeurs!!
    Hier alles goed, Douwe is veel aan het lossen geweest op wat boten, hoop dat het nu wat rustiger wordt zodat hij wat kan sleutelen. Het weer is hier, na veel wind en regen, veranderd in rustig herfstweer met een zonnetje. Houden zo!!!!
    Alles goed met Eliza? Misschien kom je nog bij haar in de buurt. Doe haar de groeten als je haar weer "spreekt".
    Tom, pas een beetje op jezelf. Liefs uit Rozenburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 39635

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: