South Pacific Ocean - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu South Pacific Ocean - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

South Pacific Ocean

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier een bericht vanaf de South Pacific Ocean.
Ik heb het nog steeds prima naar me zin en met een temperatuur van bijna 30 graden is het prima te doen hier zo. Naast dat er natuurlijk wel gewerkt moet worden is er genoeg tijd om middags even in mijn luie ligstoel van de zon te genieten onder het genot van een koud biertje.
Begin volgende week wordt het zwembad weer in elkaar gezet en kan ik ook weer even lekker afkoelen. Dat zal ook wel nodig zijn want rond panama zal de temperatuur in de machinekamer oplopen tot zo'n 40 a 45 graden.
We zijn pas iets meer als 1 week op zee maar dat hield me niet tegen om wilde avonturen te beleven.
Vandaag hebben we voor anker gelegen voor het eiland Pitcairn een zeer klein eilandje in de midden van de Pacific waar 76 mensen wonen. Deze mensen stammen af van de muiters van de Bounty.
Het was zo:
We aten om 12 uur iets vroeger dan normaal maar we moesten wat extra tijd vrij maken voor de markt.. …een markt op zee.. ja het is echt waar, een markt.
Om 1 uur waren we op 100 meter het eiland genaderd en gingen we ten anker.
Daarna zagen we al gauw een klein bootje vanuit de rimboe komen helemaal afgeladen met vis en vers fruit, souvenirs enzovoorts Ze praten allemaal vloeiend Engels en je kon echt zien dat er maar af en toe een schip kwam want wij waren de 2e in dit jaar pas. Ze zijn te vergelijken met mensen zoals Jack Sparrow uit de film Pirats of the Caribien.
In de messroom.(eet/relax ruimte) legden deze mensen al hun koopwaar uit. Betalen kon in euro,dollars maar voornamelijk werd en geruild.
Ik zelf heb een oude kaart van het eiland een Hawaï blouse en een T-shirt geruild voor 30 blikjes coke cola zero, wat voor hun een luxe was.
Na 2 uur druk onderhandelen waren de meesten dealen wel rond en werden er foto's gemaakt, nagepraat en ik was echt gefascineerd door deze mensen.
Hun manier van leven bestond uit vissen onderhoud aan huizen werktuigen etc. en souvenirs maken.
Beeldjes uit hout gesneden of T-shirts of postzegels. Het is jammer dat ik nog geen foto's online kan zetten omdat ik nog op zee zit maar de beelden zijn indrukwekkend.
Ik zou graag ook wel een paar maanden op zo'n eiland willen leven, wie weet.
Ze hebben daar zo sinds 1 jaar internet en een telefoon al die tijd ervoor was er haast geen contact met de buitenwereld mogelijk. Kortom een totaal andere manier van leven wat wij als Nederlanders haast niet kunnen voorstellen.
Jullie kunnen merken dat ik lekker enthousiast ben,maargoed voorlopig weer effe rustig qua avonturen eerst nog 2 weken op zee voordat we panama aandoen en dat zal ook wel een hele belevenis worden.
Tot zo ver mijn avontuur.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gegroet,

Tom



  • 20 Mei 2008 - 15:02

    Martin,gijsje,douwe:

    En ik maar denken dat je "veilig"op zee zit!!!! Gelukkig hebben ze jou niet geruild voor een tros bananen of een oude landkaart.
    Wij zijn blij te horen dat je het goed naar je zin hebt. Hier ook alles prima. Het weer wordt, met af en toe een dip, toch iedere keer wat beter. Hoop dat het niet "op"is als jij terug komt.
    Lieve Tom, pas goed op jezelf en natuurlijk ook een beetje op de rest.
    Liefs uit Rozenburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 970
Totaal aantal bezoekers 39427

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: