Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Tom Sauer - WaarBenJij.nu Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

Antwerpen

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

26 Oktober 2008 | België, Antwerpen

hallo allemaal,
na een lange tijd zonder internet gezeten te hebben, heb ik eindelijk in het centraal station van antwerpen internet kunnen regelen.
daarvoor moet je wel eerst 2 keer met de taxi maar dan heb je wel wat.

Spanje:
vorig weekend kwamen we zondag avond aan in Aviles, noord Spanje.
de kust van noord spanje bestaat uit hoge rots formaties en lijkt een beetje op de klippen van "Dover" alleen dan zijn ze bruin ipv wit.
de haven lag verscholen in een inham die alleen bereikt kon worden door een nauwe passage langs de hoge rotsen. de stad zelf zag er mooi uit, een klein rustgevend dorpje aan de ene kant maar helaas aan de andere kant was er alleen maar industrie te zien en in de verte is een laag zwarte smog zichtbaar.
op het filmpje dat online staat is dit goed te zien.
echter bleven we niet lang in Aviles en zijn we de volgende dag vertrokken naar antwerpen.

Antwerpen:
afgelopen donderdag ochtend zijn we aangekomen in antwerpen. hier hebben we bulk lading gelost en moeten we stukgoed voor de Nederlandse Antillen en Venuzuela.
ik draai mijn wachten nog steeds in de machinekamer en ik moet zeggen het bevalt mij prima.
de sfeer de werkzaamheden en mijn collega's zijn helemaal top.
de dagen zijn lang maar de tijd vliegt voorbij. en dat er al 8 weken verstreken zijn is mij ontgaan.

afgelopen dagen was het flink aanpoten in de machinekamer.
we hebben 2 cilinderkoppen vervangen en een verstuiver.
kortom 2 dagen sleutelen. en daar doe ik het voor. na 3,5 jaar op school gezeten te hebben, weet je op dat soort momenten waarvoor je het allemaal doet.

voor de rest heb ik natuurlijk de beloofde foto's en filmpjes van mijn bezoek aan rotterdam,Cannada en Spanje, en de storm op de atlantische oceaan online gezet.
aankomende reis naar de carieb zal waarschijnlijk ook voor mooie beelden zorgen.

ik hou jullie op de hoogte.
groetjes Tom

  • 26 Oktober 2008 - 20:07

    Franny En Marco:

    hoi Tom,
    Het internet is toch gelukt, kon je gelijk naar Elisa´s berichtjes kijken. We vonden het erg gezellig bij je en tot de volgende keer.


  • 26 Oktober 2008 - 21:18

    Tom:

    bedankt voor het gezellige bezoek en het cadeau, ik ben weer helemaal opgeladen.
    groetjes Tom

  • 31 Oktober 2008 - 15:13

    Martin,gijsje En Dou:

    ha Tom,
    Tja de tijd vliegt om. Je bent al 8 weken weg!!! Voor je het weet ben je weer terug. Hie alles goed. Douwe z'n rijbewijs gehaald en wij hebben net herfstvakantie gehad.
    Iedereen gezond en het weer is nu goed. Lekker koud maar....geen regen en windf. Houden zo!
    Fijn dat je het naar je zin hebt in de machinekamer en dat je de school zo waardeerd!!!! Waren die lessen toch nog ergens goed voor.
    Je moet straks wel Sinterklaas missen maar.....als je in de buurt van Spanje bent kunt je hem wellicht even bezoeken?????
    Lieve Tom, pas goed op jezelf en tot.... een nieuw berichtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 39549

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: