Onderweg naar Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tom Sauer - WaarBenJij.nu Onderweg naar Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Costa Rica

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 November 2008 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal
Hier weer een berichtje,
Jullie hebben mijn verhalen en foto's kunnen bewonderen toen ik in Antwerpen eindelijk weer internet had. Na een korte stop in Bilboa, Spanje waar we het weekend hebben doorgebracht, kortom lekker wezen stappen en genoten van het al iets warmere weer.
Nu zijn we onderweg naar Costa Rica naar de plaats Peurto Limon en op dit moment varen we net op de Caribische zee.
Ik ben vorige week een eiland van de Azoren gepasseerd op enkele kilometers afstand. Dit was echt super mooi om te zien en ik heb er ook paar mooie foto's van gemaakt.
Dit komend weekend hadden we weer een barbecue. Het was mede omdat de kapitein en de 1e machinist van boord gaan over 2 weken. Dus moest er nog 1 keer goed gefeest worden. Eigenlijk 2 keer zelfs het was zaterdagavond zo gezellig en we hadden nog vlees
over dat we zondag maar zijn door gegaan Het was erg gezellig en het weer is super 31 graden met een ijskoud biertje en een vers gebakken spare rib is het prima uit te houden hier zo.
In de machinekamer is het 42 graden kortom lekker zweten.
De nieuwe planning is ook weer bekend:
Na de carieb gaan we naar Texas USA toe om soda in bulk vervoeren van port Arthur naar Spanje.
De tijd is hier nu 5 uur vroeger als in Nederland en we moeten nog 2 keer de klok achteruit zetten.
Het komt wel eens voor dat we elke dag de klok een uur terug zetten en dat is best vermoeiend want heel je ritme gaat in de war. Het is de afgelopen dagen al paar keer voorgekomen dat ik om 1700 ging slapen om er om 0100 uit te komen om aan mijn
verslagen te werken etc. zo ook zaterdag ochtend werd ik wakker om 0100 en bleken we net klaar waren met een zoektocht naar overlevenden van een schipbreuk. Een vissersschip was 10 uur daarvoor vergaan. 4 mensen waren vermist. Eerst waren we veel te
ver weg maar na een 2e radio bericht ontvangen te hebben bleken we met onze huidige positie erg dicht in de buurt te zijn. Na 6 uur zoeken in verschillende zoekpatronen hadden we alleen een vissersboei gevonden verder niks. Een vliegtuig van de
kustwacht en andere schepen hebben een vlot gevonden met niemand erin. Ik denk dat de zoektocht al gestopt is want na 48 uur niemand gevonden te hebben is er geen kans meer dat je overlevenden uit het water haalt i.v.m. met de watertemperatuur.
Zulke dingen kom je ook tegen als je leeft aan boord van schip. Het is de harde realiteit.
Maar maken jullie je geen zorgen ik heb nog 5 van mijn 9 levens over!
Meer nieuws volgt binnenkort weer,

Gegroet Tom


  • 11 November 2008 - 15:32

    Franny :

    Hoi Tom,
    Maak ons maar lekker met het mooie weer en barbecuen. Hier kun je overal zwemmen en dat is niet omdat het mooi weer is.
    groetjes en goede reis


  • 11 November 2008 - 15:43

    Martin,gijsje En Dou:

    ha Tom,
    Lekker weertje!! Als je het toch nog wat koud krijgt, kun je altijd nog naar de machinekamer om een beetje op te warmen. Wat een luxe.
    Hier niet zo koud, ongeveer 10 graden maar wel wat nat. Hier en daar een bui maar vooral hier.
    Douwe scheurt rond in z'n bedrijfswagentje, een combo. Is nu naar Duitsland om een boot schroot te lossen.
    jullie komen nog eens ergens. Goed voor je topo!!!
    Lieve Tom, wees toch maar voorzichtig met die 9 levens, voor je het weet ben je er doorheen.
    hartelijke groeten uit Rozenburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 39616

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: