in Tauranga aangekomen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu in Tauranga aangekomen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

in Tauranga aangekomen

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 April 2008 | Nieuw Zeeland, Tauranga

hallo allemaal,

hier weer een bericht vanaf de andere kant van de wereld.
het is hier 20 graden en 7 uur avonds,
het tijdsverschil met nederland is 10 uur, als bij jullie je dag begint is de mijne al afgelopen.
ik heb alweer veel dingen beleeft sinds mijn laatste bericht.
er komen foto´s en films online van mijn avontuur in sydney en de avonturen die ik hier beleef, aangezien ik een week hier blijf liggen is er genoeg tijd om leuke dingen te doen, een auto huren en touren, naar het mooiste surfstrand van heel nieuw zeeland gaan, een vulkaan die al lange tijd is uitgedoofd beklimmen, de enigste warm zeewater bron opzoeken slechts 3 euro entree... geen geld en dat allemaal op loop afstand van het schip..kortom genoeg te doen en te beleven.

zoals laatst in sydney, ik zla even kort vertellen hoe ik daar beland ben.

ongeveer 10 dagen geleden kwamen we aan in New Castle dat ligt 250 km ten noorden van Syndey.
Ik deed nog steeds 6 uur werk en 6 uur rust maar gelukkig kreeg ik halverwege de week wat vrije tijd om de wal op te gaan. dus die avond na het werk de wal op met mijn mede stagair, kom ik 2 nederlandse offshore mensen tegen die ons een lift gaven naar de stad (New Castle).
daar zijn we uit eten geweest, en wezen stappen. New Castle is een stad van 40.00 mensen maar wel direct aan het water en lijkt veel op scheveningen met boulevards en starnd tenten, niet slecht dus.

Na de eerste toffe avond op de wal kregen we een tof idee.. we wouden naar sydney echter was dit 250 km verder weg.2 dagen na onze avond op de wal gingen we met de bus naar het trein station om daar vervolgens 3.5 uur in de trein te zitten en dan nog 30 min met metro voordat we in sydney waren.

het uitzicht was prachtig, daar moet je de foto´s voor zien om het te begrijpen.. en ja we hebben ook het beroemde opera gebouw gevonden.
We zijn met een ferry een rondvaart gedaan rond sydney en kwamen avonds weer aan (zie film).
daarna zijn we uit eten geweest en met de trein, bus,taxi weer naar het schip gegaan, dat klinkt kort maar het heeft 6 uur met de trein 2 uur met de bus
half uur met seamens shuttle 30 min met taxi en 1 uur met metro en ons totaal 50 dollar gekost (valt mee he).

we gingen om 12 uur van het schip weg, we waren om 5 uur in sydney
we gingen om half 10 terug en waren 2 uur terug aan boord.
maar het was echt super.

tot zover mijn sydney avontuur.. binnekort meer nieuws over Tauranga.. voordat ik straks 5 weken op zee zit om via het pananma kanaal naar vlissingen vaar en dat eigenlijk een rondje om de wereld heb gedaan.

groetjes Tom

  • 24 April 2008 - 10:29

    Martin, Gijsje & Dou:

    Ha die Tom,

    Tja, als je alleen maar op die boot blijft zie jeniets! Je hebt groot gelijk om erop uit te trekken.
    Wij zijn blij te horen dat het goed met je gaat.
    Hier alles z'n gangetje. Het begint zowaar op lente te lijken. Douwe doet volgende week theorie examen dus....duimen maar.
    Hier begint de meivakantie en veel mensen gaan er even tussenuit.
    Eeen dikke kus uit Rozenburg

  • 24 April 2008 - 16:59

    Marco:

    Hoi Tom, altijd weer leuk als er iets nieuws op je site verschijnt. Wat een mooie reis maak jij. Zo zien wij nog eens iets van de wereld! Ondertussen tellen wij al weer af tot we je in Vlissingen zien. Wij zorgen dan voor nasi. Morgen ga ik naar Elisa op animal event, overmorgen ook, dan samen met Franny. Hier gaat alles zoals altijd, goed dus. We volgen je nog steeds op de grote wereldkaart, er staan al aardig wat spelden in.
    tot de volgende keer,
    Marco en Franny

  • 25 April 2008 - 17:51

    Eeva:

    This is weird. You could maybe put on english subtitels or better, write in finnish!

  • 25 April 2008 - 17:53

    Peter:

    Hoi Tom
    Leuk dat we jouw belevenissen kunnen zien, zo zie je nog eens wat van de wereld. Aardig tripje even naar Sydney, maar als je toch in de buurt bent, moet je het er van nemen ook...
    Ik denk dat het Panamakanaal ook wel een hele belevenis zal zijn.
    Bij ons heeft de griep toegeslagen, Jarno en ik hadden een zware keelontsteking, Stefan had roodvonk en zelf heb ik daarna nog een longontsteking opgelopen. Anja blijkt het sterke geslacht te hebben en is er redelijk doorheen gekomen. Gelukkig knappen we allemaal weer op.
    Groeten en veel plezier van ons allemaal...
    Anja, Peter, Jarno, Stefan en doggo Kyra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 39566

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: