weer naar de Verenigde Arabische Emiraten - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van Tom Sauer - WaarBenJij.nu weer naar de Verenigde Arabische Emiraten - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

weer naar de Verenigde Arabische Emiraten

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Augustus 2009 | Sri Lanka, Matara

Hallo Allemaal,

Hier na een lange tijd weer een bericht Ik heb het de afgelopen tijd weer erg druk gehad.
Sinds mijn laatste bericht was ik onderweg naar Thailand daar te laden voor de verenigde Arabische emiraten.
De tijd vliegt in de tussen tijd voorbij en na een kort bezoek aan Thailand waar we 4 dagen hebben gelegen om een reactor te laden van 410.000 kg of te wel 410 Ton.
Het lijkt veel maar de nieuwste schepen van Jumbo hebben een totale hijscapaciteit van 2 keer 900 ton dat is bij elkaar 1.800.000 kg en dat staat gelijk aan 2400 Suzuki Swift?s.
Dit is een enorm gevaarte waar ik wel wat foto?s van heb kunnen maken en zodra ik internet heb zal ik deze online zetten samen met de overige foto's.
Even voor het idee de reactor heeft een inhoud van 5000 kubieke meter dus circa 50m lang bij 10 breed bij 10 m hoog.
Na een dag voorbereidend werk waaronder het bevestigen van de flipper ( contra gewicht aan de zijde van het schip) en het optuigen van het hijsgerei.
De volgende dag kwam het enorme gevaarte langszij en na 2 uur stond het gevaarte op het dek.
Na het laden moest de reactor nog vastgezet worden met meer dan 50 zware sjorkettingen die even dik zijn als je pols.
De volgende dag werden er nog wat sjorringen geplaatst en vertrokken we om de komende 2 weken op zee door te brengen richting de golf van Oman.
Op dit moment zijn nu al weer 4 dagen aan het varen richting de verenigde Arabische emiraten en we varen nu tussen Indonesi? en Sri Lanka.
Als we eind augustus aankomen in de verenigde Arabische emiraten en leeg zijn, dan zullen we onze reis vervolgen richting de golf van Aden waar we speciale gewapende beveiliging aan boord krijgen ( ex commando?s) i.v.m. de dreiging van piraterij in dat gebied.
Piraterij is op dit moment zeg maar erg populaire, want we ontvangen dagelijks berichten over pogingen tot en kapingen van schepen in de golf van Aden en in de straat van Malakka Singapore.
Gelukkig hebben we anti piraten materieel en overige om ons te verdedigen.
Hierna vervolgen we onze weg over de rode zee, door het Suez richting Istanbul om daar te laden voor Algerije.
Aankomst in Algerije staat momenteel gepland op laatste week van september.
Hierna is het waarschijnlijk dat ik in 1 van de eerst volgende havens afgelost word want dan zitten mijn 3 maanden al weer op.
Verder heb ik het heel erg naar mijn zin hierzo.
En die hitte golf waar ze het in Nederland over hebben snap ik maar niet.
Hier zijn de temperaturen de afgelopen 6-7 weken tussen de 30 en 52 graden.
Maar genoeg stoere praat de barbecue wacht waar we onder het genot van een biertje maar eens van gaan genieten.
Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Tom

  • 26 Augustus 2009 - 14:52

    Martin,gijsje En Dou:

    Hey Tom,
    Tjonge, jonge wat een verhaal weer. Dat is zekr een gevaarte dat jullie aan boord hebben. Wat een toestand met die piraten en wat is jullie anti piraten materieel precies???? Die ex-commando's bevallen mij slecht.
    Die hitte golf viel heus qwel mee hoor en die 30/32 graden is wel met een lekker zeewindje!!!!
    Hoop dat het biertje wat je drinkt bij de BBQ lekker koud is.

    Tom pas goed op jezelf en tot gauw.
    Dikke kus van de keerweer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 39444

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: