weer op weg naar Thailand - Reisverslag uit New Delhi, India van Tom Sauer - WaarBenJij.nu weer op weg naar Thailand - Reisverslag uit New Delhi, India van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

weer op weg naar Thailand

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Augustus 2009 | India, New Delhi

Hallo allemaal,
hier weer een berichtje van Tom
het is alweer een maand geleden dat ik aan boord ben gekomen en de tijd gaat lekker snel.
ik heb wat minder tijd om berichtjes te plaatsen mede omdat ik het nu erg druk met mijn werk heb.

Reis informatie:
ik vaar momenteel in ballast conditie ( leeg) langs de kust van india. 50 km links ( 32 mijl west) van de haven New Mangalore we zijn nu onderweg weer naar Thailand om daar 1 groot zwaar stuk te laden van circa 500 ton.
om vervolgens vanaf thailand terug te varen en te lossen in Al mosaffa ( 15 km vanaf Abu Dhabi) als we hier gelost hebben dan zijn we 1 maand verder en dan is er een kans aanwezig dat we richting europa gaan bijv algerije/ turkije. maar dat is nog even afwachten.

Afgelopen weken heb ik doorgebracht op zee, in de golf van Oman en in de haven van Abu Dhabi waar de temperaturen tussen de 32 graden ( nachts) en 52 graden overdag lagen.
op een dag dronk ik 8 liter water moest ik regelmatig afkoelen in de Airco en zout tabletten slikken om te voorkomen dat ik van mijn stokkie ging.
in de haven werkte ik samen met de 1e stuurman van 0600 tot 1200 en van 1800 tot 2400, hierbuiten eet, slaap je enz.
in Abu Dhabi hebben we 3 dagen gelegen en de derde dag merkte je aan iedereen dat de hitte en de uren hun tol begonnen te eisen.
nu zou je denken wat is er nu leuk aan om 6 uur lang aan dek in die hitte te werken, de hitte daar wen je wel aan en de werkzaamheden zijn erg intressant en bestaan uit het bedienen van de ballastpompen, het bedienen van de kraan of de laadboom, het aansturen van walpersoneel en matrzoen etc. al hoed je de matrzoen niks te vertellen want sommige werken al 30 jaar aan boord van jumbo schepen. ik ben aan boord ook de jongste maar toch luisterd iedereen als je wat te zeggen hebt je bent lid van een team en dat maakt de sfeer bijzonder goed.
ik krijg steeds meer de kneepjes van het vak onder de knie maar ik moet nog een hoop leren.
natuurlijk vragen jullie je af van is er een groot verschil tussen stagaire of 3e stuurman en het antwoord daarop is ja, ik heb het veel meer naar mijn zin nu ik 3e stuurman ben. voornamelijk omdat ik zelf dingen op mijn bordje krijg en geen verslagen meer hoef te maken.
nu een week verder na Abu Dhabi varen we op zee met een temperatuur van 25 tot 30 graden is het hier prima uit te houden.
afgelopen weekend was de zee kalm en hebben we een mooi bbq feestje gehouden, met een koud biertje en een goed stukje vlees in de zon met een koel briesje, klinkt goed he

Nieuws:

Ik ben er achter gekomen dat je op teletekst kan zien waar ik ben namelijk op teletekst nummer 726.
aan boord versturen wij elke dag om 1200 h boordtijd onze positie naar het ANP waardoor jullie dagelijks kunnen zien waar ik me bevindt.

EMAIL:

in deze moderne tijd is het mogelijk om mij te e-mailen op het onderstaand e-mailadres:
B2703.PHQW@globeemail.com

Emailen kan dit keer gewoon vanaf je eigen mailbox zoals outlook, msn enz ik kan alleen emails ontvangen die alleen tekst bevatten.
als je een melding bij het versturen krijgt dat de email teveel tekens bevat moet je de email opsplitsen in 2 emails.
dit omdat we maar een bepaald aantal kb/s binnen kunnen halen met de sateliet.
verder kan ik onbeperkt email ontvangen en versturen.

Foto's:

ik heb nog niet veel foto's kunnen schieten maar ik zal mijn best doen en als ik ergens aan de wal internet kan vinden dan zal ik weer wat foto's online zetten.
tot zover het nieuws.

ik hou jullie op de hoogte,

geniet nog van de laatste weken zomervakantie.

Groetjes Tom


  • 13 Augustus 2009 - 17:34

    Martin, Gijsje, Douw:

    Hey Tom,

    Goed weer van je te horen. Wat fijn dat je het naar je zin hebt op dat schuitje. Soms wel erg warm hoor ik wel.Dat iedereen naar je luistert.......is wel een hele ervaring toch!!!
    Hier alles goed, lekker vakantie maar het weer hier in Nederland is soms goed, soms wat minder.
    Wij zijn niet weggeweest want oma koeien is geopereerd aan haar knie en wij zijn naar de boerderij geweest. Ook leuk hoor.
    Tom, pas goed op jezelf en tot......het vlgende berichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 39442

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: