Op weg naar Abu Dhabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Sauer - WaarBenJij.nu Op weg naar Abu Dhabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Sauer - WaarBenJij.nu

Op weg naar Abu Dhabi

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

20 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal
Hier eindelijk een bericht van Tom de avonturier.
Ik ben al weer 2 weken van huis en ik heb weer vele avonturen beleefd.
Maar voordat ik alles door elkaar gooi zal ik beginnen bij het begin.
Zaterdag 4 juli vertrok ik samen met de nederlandse 2e stuurman en 2 matrozen van de kaap verde richting Bangkok. De vlucht duurde 11 uur en na een lange rit kwamen we om 18:00 thaise tijd aan bij het schip. ( in Thailand is het 5 uur later als in Nederland).
Na een lekkere avond hap van de chef werden we weer opgehaald door een taxi omdat nog niet alle hutten vrij waren. Een hotel en een geode nachtrust, dat kon ik wel gebruiken. En toen we aankwamen in een luxe hotel met alles erop en eraan, waar alle spullen gedragen werden en iedereen een mooi suite kreeg met een kingsize bed en de volgende dag een enorm ontbijt buffet was het prima te doen zo?n vleigreisje.
De volgende dag moest er natuurlijk wel gewerkt worden. We waren om 11.00 bij het schip en middags na het eten begonnen we aan dek tot een uurtje of 8.
De volgende dagen werkten we van 0700 tot 2100/2200 waarbij het hard aanpoten was na 4 maanden niks doen. De temperaturen hielpen ook niet echt mee met zo?n 35 graden in de middag zon was ik an de eerste dag al zo rood als een kreeft en ging er zo?n 8 liter water per dag doorheen.
Nu mag ik eigenlijk niet zeuren omdat het in de volgende haven Abu Dhabi dat 100 km van Dubaai ligt het rond deze tijd van het jaar het er 55 graden kan worden.
Naast het harde werken konden we ons zelf wel belonen met een enkele stapavondjes. Dit was met 1 wordt geweldig. Ik heb weer een compleet nieuwe cultuur leren kennen, een beetje thaise geleerd, de meest aparte en gekke plaatsen gezien en de meest missenlijk makende wereld van armoede.
Toch was het een waar avontuur rijdend in een tuk tuk door kleine steegjes en op straat lokaal voedsel eten. ( ze zeiden dat het kip was maar volgens mij was het hond of rat) Kortom een hele aparte wereld.
Na 6 dagen in Laem Chabang te hebben geladen vertrokken we op Zondag en lieten Thailand achter ons.
De zee was ruw op de eerste dag en iedereen voelde zich moe en gaar. De 2e dag was het weer op geklaard en waren de meeste weer fris. na Thailand voeren we langs Malaisie en door de straat van Singapore en de straat van mallaca die om zijn piraterij bekend staat. Hier zijn we heelhuis doorgekomen en we varen momenteel nu net onder de kust van Sri Lanka het zuidelijkste puntje van India. Vervolgends zullen we langs de kust van India naar het noorden varen waarna we richting de golf van Oman varen met als bestemming Abu Dhabi. Hier moeten we al het stukgoed lossen om vervolgends om te keren en weer terug te varen om een enorm vat op te halen voor Al Moesaffa een haven dat ook nabij Dubai ligt.
We varen dus in principe 2 keer de zelfde reis.
Over 2 maanden zouden we klaar moeten zijn, waar de reis dan heen gaat weet ik nog niet maar ik hou jullie op de hoogte.
Verder bevalt het hier erg goed. Het is heerlijk om met zoveel Nederlanders te varen de sfeer is top en het eten erg goed. Ik verveel me geen moment daar heb ik het te druk voor.
In de haven werkten we allen van vroeg tot laat maar op zee werken alle officieren en d ekapitein zelfstandig. Ik zelf werk van 0800 tot 1130 aan dek met betrekking tot veiligheidsmiddelen. Hierna ga ik vooreten om van 1200 tot 1400 en van 2000 tot 2400 alleen op de brug wacht te lopen. Het is fantastisch om zelf alles te doen, je hebt echt het gevoel van jij vaart die boot, als je er niet uitkomt of je twijfelt bel je de kapitein maar verder doe je alles zelf en een mooier vak dan dit bestaat er niet.
oh ja voor dat ik het vergeet, aan boord versturen we elke dag onze positie door naar het ANP.
het ANP plaatst deze posities op teletekst en in de krant onder het kopje scheepvaart berichten hierdoor kunnen jullie me alsnog volgen.
Volgens mij heb ik nu alles wel besproken en zijn jullie weer helemaal up to date.
Ik laat snel weer wat van me horen.
Groetjes en een fijne zomervakantie,


Tom

  • 20 Juli 2009 - 13:58

    Franny:

    Hoi Tom,
    Leuk om wat van je te horen en vooral om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Heb je ook nog foto´s gemaakt?
    Als je over het eten een sausje (ketchup, bbqsaus, kerriesaus curry, knoflooksaus en de rest wat Elisa hier in de koelkast uit Tilburg heeft neergezet) over kan gooien is toch alles te eten :)
    goeie reis en veel plezier


  • 20 Juli 2009 - 18:45

    Marco:

    Leuk om hier weer te lezen over alles wat je meemaakt. We horen alles natuurlijk dagelijks van Elisa, maar af en toe even op je waarbenjijnu kijken blijft leuk. Ik kijk ook naar fotos uit. Dag, zeeman

    Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

hallo allemaal, Op deze site staan regelmatig verhalen en beeldmateriaal van mijn avonturen die ik mee maak door te varen als stuurman op de koopvaardij.

Actief sinds 30 Jan. 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 39631

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Februari 2010

JUMBO VISION

01 Juli 2009 - 01 Oktober 2009

Een nieuw avontuur

03 September 2008 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: